Tips voor je eigen website

Samenvatting Artikel

Wanneer je als ZZP’er aan de slag bent, wil je natuurlijk een goede indruk achterlaten voor nieuwe klanten. Dit doe je onder andere door je website eigen te maken. Met je eigen website wil je je eigen kwaliteiten naar voren laten komen en laten zien waarom klanten voor jou moeten kiezen. In dit artikel lees je tips die je helpen bij het vormgeven van je eigen website.

1. Persoonlijke content over jou

Op je website wil je laten zien wie jij als ZZP’er bent. Je persoonlijke content is daarom het belangrijkste element op je eigen website. Om ervoor te zorgen dat je klanten jouw kwaliteiten begrijpen, is het belangrijk om uit te leggen waar jouw specialiteiten liggen.

Daarnaast kun je ook wat persoonlijke informatie geven over jou als persoon. Vaak vinden potentiële klanten dit ook leuk om te lezen om te kijken of ze het goed met je kunnen vinden. Door wat meer over jezelf en je leven te vertellen, ben je open en dit komt betrouwbaar over.

2. Informatie over je werkzaamheden

Op je website is het ook belangrijk om informatie te geven over je werkzaamheden. Geef duidelijk aan wat je precies doet, welke ervaring je hebt en waarom je de beste persoon bent voor de klus. Wat houdt de klus precies in en hoe lang ben jij hiermee bezig? Door een duidelijk inzicht te geven in wat je precies kan leveren aan de klant, voorkom je salesgesprekken waarin iemand ergens anders naar op zoek is.

3. Kwalitatieve visuele content

Kwalitatieve visuele content is een essentieel onderdeel van je website als het gaat om je indruk achter te laten bij je klanten. Hoge kwaliteit visuele content, zoals foto’s en video’s, zullen je klanten helpen om een helder beeld te krijgen van wat jij als ZZP’er precies doet.

Om dit te bereiken is het belangrijk dat de visuele content op je website professioneel en up-to-date is. Dit doe je door een professioneel fotograaf in te huren voor bedrijfsfotografie. Gebruik daarom alleen hoogwaardige content, zoals foto’s van jezelf of de klanten die je helpen. Ook videos, animaties en andere visuele elementen geven een professionele uitstraling aan je website.

4. Een portfolio

Een portfolio is een belangrijk onderdeel van je website als je wilt laten zien wat je als ZZP’er allemaal hebt gedaan. Het geeft jouw klanten de mogelijkheid om te zien of jouw werk aansluit bij hun behoeften. Toon daarom een portfolio met je beste projecten die je hebt gedaan, zodat potentiële klanten een goed beeld krijgen van wat je doet.

Zorg ervoor dat je portfolio overzichtelijk is en laat alleen relevante projecten zien. Ook kun je een case study maken van interessante voorbeelden die je werk in de schijnwerpers zetten.

5. Optie voor contactaanvraag

Een optie voor een contactaanvraag op je website is erg belangrijk als je potentiële klanten wilt bereiken. Een contactformulier op je website is een goede manier om dit te doen en het geeft je klanten de mogelijkheid om contact met je op te nemen. Zorg er voor dat het formulier duidelijk is en vraag alleen relevante informatie.

Een andere optie is een live chat-functie, waardoor klanten direct contact met je kunnen opnemen zonder een formulier in te vullen. Je kunt hierbij aangeven dat je binnen een aantal uur reageert.

Met je website geef je dus een eerste indruk en dit wil je zo goed mogelijk doen. Door persoonlijke content over jezelf te plaatsen leert de potentiële klant jou een beetje kennen voordat hij of zij met jou in zee gaat. Informatie over je werkzaamheden, een portfolio en opties voor een contactaanvraag is essentieel op je website. Daarbij maak je je eerste indruk helemaal af met kwalitatieve visuele content.

Tips voor je eigen website feature image 02

Recente blog artikelen

Tips voor kantoor decoratie feature image square
Tips voor kantoor decoratie

Heb jij het gevoel dat jouw kantoor gezelligheid en sfeer mist? Dan is het tijd om actie te ondernemen. Een kantoorinrichting die gezelligheid en sfeer biedt, zorgt voor een huiselijk gevoel.

Lees meer »